Çmimi Botëror i Fotografisë Sony 2023 | Fituesi e refuzoi çmimin pasi fotografia ishte e krijuar me ndihmën e Intelegjencës Artificiale (IA)

    A mund të thoni se kjo nuk është një fotografi e vërtetë?

    BBC
    Përkthimi: Nistori.com

    Fituesi i një çmimi të madh fotografie ka refuzuar çmimin e tij pasi zbuloi se fotografia ishte krijuar duke përdorur IA (Intelegjenca Artificiale), shkruan BBC, përcjell Nistori.

    Hyrja e artistit gjerman Boris Eldagsen, e titulluar Pseudomnesia: Electrician, fitoi kategorinë e hapur krijuese në çmimin Sony World Photography të javës së kaluar.

    Ai tha se e përdori fotografinë për të testuar konkurrencën dhe për të krijuar një diskutim për të ardhmen e fotografisë.

    Organizatorët e çmimit thanë për BBC News se Eldagsen i kishte mashtruar ata rreth nivelit të IA që do të përfshihej.

    Në një deklaratë të shpërndarë në faqen e tij të internetit, Eldagsen pranoi se kishte qenë një “majmun i pafytyrë”, duke falënderuar gjyqtarët që “përzgjodhën imazhin tim dhe e bënë këtë një moment historik”, ndërsa pyeti nëse ndonjë prej tyre “e dinte ose dyshonte se ishte IA- gjeneruar”.

    “Imazhet e IA dhe fotografia nuk duhet të konkurrojnë me njëra-tjetrën në një çmim si ky,” vazhdoi ai.

    “Ata janë entitete të ndryshme. AI nuk është fotografi. Prandaj nuk do ta pranoj çmimin.”

    Imazhi në fjalë tregonte një portret të bezdisshëm bardh e zi të dy grave nga breza të ndryshëm.

    Por siç theksoi Eldagsen: “Diçka në lidhje me këtë nuk duket e mirë, apo jo?” Kjo diçka, sigurisht, është fakti që nuk është aspak një fotografi e vërtetë – por një imazh i prodhuar në mënyrë sintetike.

    Përdorimi i AI në gjithçka, nga shkrimi i këngëve dhe eseve, te makinat pa shofer, terapistët e chatbox-it dhe zhvillimi i mjekësisë është debatuar gjerësisht muajt e fundit. Tani përshtatshmëria dhe dobia e saj në lidhje me fotografinë – veçanërisht “deepfakes” – është vënë në fokus.

    Një zëdhënës i Organizatës Botërore të Fotografisë, grupi fotografik i organizatorëve të ngjarjeve artistike Creo, tha se gjatë diskutimeve të tyre me artistin, përpara se ai të shpallej fitues, ai kishte konfirmuar se pjesa ishte një “bashkëkrijim” i imazhit të tij duke përdorur IA.

    Ai vuri në dukje interesin e tij për “mundësitë krijuese të gjeneratorëve të IA”, thanë ai, ndërsa “theksi i imazhit mbështetet shumë në pasurinë e njohurive të tij fotografike”.

    “Kategoria krijuese e festivalit të hapur mirëpret qasje të ndryshme eksperimentale për krijimin e imazheve, nga cianotipet dhe rayografitë deri te praktikat digjitale të fundit,” shtoi ai.

    “Si i tillë, pas korrespondencës sonë me Boris [Eldagsen] dhe garancive që ai dha, ne menduam se hyrja e tij përmbushte kriteret për këtë kategori dhe ne ishim mbështetës për pjesëmarrjen e tij.”

    “Për më tepër, ne prisnim të angazhoheshim në një diskutim më të thelluar mbi këtë temë dhe mirëpritëm dëshirën e Boris për dialog duke përgatitur një dialog për pyetje dhe përgjigje të dedikuar me të për faqen tonë të internetit.”

    Ata vazhduan: “Meqenëse ai tani ka vendosur të refuzojë çmimin e tij, ne kemi pezulluar aktivitetet tona me të dhe në përputhje me dëshirat e tij e kemi hequr atë nga konkursi”.

    Ata thanë se e njohin “rëndësinë e kësaj teme [IA-së] dhe ndikimin e saj në krijimin e imazheve sot”, por theksuan se çmimet “gjithmonë kanë qenë dhe do të vazhdojnë të jenë një platformë për të përkrahur përsosmërinë dhe aftësinë e fotografëve dhe artistëve që punojnë në medium.”

    Eldagsen i tha BBC-së të hënën se ai ua kishte bërë të qartë organizatorëve se edhe ai kishte dashur të angazhohej publikisht në një “diskutim të hapur” mbi këtë temë, shumë herët e tutje në procesin e ndarjes së çmimeve, por se kjo nuk kishte asnjë dobi.

    Ai tha se kishte sugjeruar gjithashtu dhurimin e çmimit për një festival fotografish të organizuar në Odesa, Ukrainë.

    Analizë nga Chris Vallance, reporter i lartë i teknologjisë në BBC

    Kur një imazh i krijuar nga IA fitoi një konkurs shtetëror të artit në ShBA shtatorin e kaluar, ndezi një debat që atëherë.

    Gjatë gjithë kohës fuqia e teknologjisë rritet në dukje, edhe atë javë pas jave.

    Fotografët dhe artistët që më parë mund ta ngushëllonin veten duke vënë në dukje të metat në imazhet e krijuara nga IA – për shembull, ajo lufton me duart – tani e kuptojnë se ato po bëhen gjithnjë e më të vështira për t’u dalluar.

    Muajin e kaluar, presidenti i Shoqatës së Fotografëve, Tim Flach, më tregoi për tronditjen e tij se sa e lehtë ishte krijimi i një imazhi të një tigri me inteligjencë artificiale që i ngjante shumë një fotoje që duhej të futej në kafaz për ta kapur.

    Një student fotografie që foli me mua në atë kohë ishte i shqetësuar nëse karriera e tij e planifikuar do të ekzistonte ende pas disa vitesh.

    Shumë artistë dhe fotografë akuzojnë sistemet e IA për shfrytëzim të padrejtë të veprave të qindra mijëra krijuesve njerëzorë mbi të cilët sistemet janë trajnuar – disa madje kanë nisur veprime ligjore.

    Por të tjerët thjesht e konsiderojnë AI si një mjet tjetër, një kategori të re arti ndoshta, por jo më pak të vlefshme.

    Vetë fotografia dikur ishte një shpikje e re dhe, për disa, kërcënuese, ata theksojnë.

    Por një mori çështjesh shumë themelore mbeten të paqarta, duke përfshirë se kush zotëron të drejtat e autorit për një imazh të IA.

    Përveç fotove, IA ka ngritur një sërë pyetjesh etike dhe ligjore ende të papërgjigjura.

    “Unë nuk e fajësoj Borisin”

    Fotografi dhe blogeri Feroz Khan tregoi një interes të veçantë se si rrodhën ngjarjet e javës së kaluar. Dhe ai tha se nuk e fajësoi artistin për shfaqjen se “ka një problem këtu në industrinë e fotografisë”.

    “Si fillim, shumica e njerëzve e kanë të vështirë të dallojnë imazhet e krijuara nga AI nga fotografitë (të paktën në shikim të parë),” shkroi ai. “Brenda disa muajsh, ndoshta do të bëhet edhe më e vështirë të përcaktohen dallimet kritike nëse nuk shqyrtohen me kujdes.

    “Me këtë qëllim, Boris ka deklaruar se dëshiron që organizatorët e konkursit të fotografisë të kenë kategori të veçanta për imazhet e AI.

    “Unë e vlerësoj atë që dëshiroi këtë dallim në konkurset e fotografive. Po, ai hyri me një imazh të AI në konkurs, por nuk duket se ishte i gatshëm të mashtronte dikë. Ai donte të nënvizonte një çështje që sigurisht kërkon shumë më tepër vëmendje nga të gjithë.”

    Ai arriti në përfundimin se Eldagsen kishte “treguar qartë se edhe fotografët me përvojë dhe ekspertët e artit mund të mashtrohen”.

    Një ekspozitë e fituesve dhe imazheve të përzgjedhura në listën e ngushtë nga Çmimet Botërore të Fotografisë Sony të këtij viti u zhvillua në Somerset House, Londër disa javë e deri më 1 maj 2023. /Nistori/

    Lajmi Paraprak

    Policia gjermane e mori me forcë djalin mysliman nga familja e tij (Video)

    Lajmi i rradhës

    Kurti: Draft-Statuti që e propozoi pala serbe është në kundërshtim me Kushtetutën dhe vlerat europiane

    Lajme tjera

    Bashkohu

    Informohu në kohë